Skip to main content

Velduftende kvadratmetere rundt kaffemaskinen

By 5. april 2017februar 2nd, 2019Kundeportrett, Kunder

Gjennom selskapet Lissos Eiendom AS, leier Ole Herland Grøtterud ut flere tusen kvadratmeter i Nedre Eiker. Noen få av disse er særlig populære; de rundt kaffemaskinen.

Ole Herland Grøtterud driver Lissos Eiendom AS, og har kontroll på hele 15.000 kvadratmeter med lokaler i Nedre Eiker. De leier han ut både som boliger og til firmaer i området. Mens han selv står for å administrere byggene, samt for å lage strategier og fremdriftsplaner, får han den rent praktiske driften til å fungere med god hjelp fra andre lokale selskaper som stiller med renhold, vaktmestertjenester og mat.

Kaffetrakteren plassert på lager

Et av de viktigste møteplassene i byggene finnes i et av de største, hvor 50 ansatte fra syv bedrifter deler kantine. Her er også en av byggets viktigste fasiliteter; kaffemaskinen som sendte kaffetrakteren på lager.

– Tidligere hadde jeg en 10 liters kaffetrakter i tillegg til Polardrikks kaffemaskin, men den måtte jeg bare fjerne, for kaffemaskinen var definitivt den som ble brukt mest, sier Ole. – Nå klarer vi oss utmerket med maskinen til Polardrikk alene, og monsteret av en kaffetrakter er satt på lager.

Essensielt og enkelt

Ole mener at kaffe er helt essensielt for å ha en god dag på jobben, og sørger derfor for at de ansatte i bygget alltid har tilgang på kaffemaskinen.

– Heldigvis er det så enkelt med maskinen. Den trenger ingen innsats fra meg for å produsere god kaffe, og nettopp det er viktig for meg, som driver mye av virksomheten alene, forteller han.

I tillegg til å sørge for at de ansatte får viktig påfyll i løpet av arbeidsdagen, er kaffemaskinen et viktig treffpunkt:

– Det er jo ved kaffemaskinen at man hilser på folk, sier god morgen og møtes i løpet av dagen. Og ofte er det jo nettopp her de viktigste tingene i forhold til arbeidet nevnes, påpeker Ole.

Titusenvis av kopper med positive erfaringer

Ole har utelukkende positive erfaringer med kaffemaskinen:

– Jeg vet ikke hvor mange titusen kopper den har laget. Hvis det har vært problemer, har Polardrikk alltid vært i nærheten og på pletten omgående.

Selv kjenner han Ole Christian i Polardrikk, og har inntrykk av ham som en solid og ryddig kar. Dette kjennskapet var mye av grunnen til at han valgte å gå for Polardrikk. Med god service sørger Polardrikk for å bevare sitt gode rykte:

– Det er jo først når det er et problem med et produkt at man finner ut hva firmaet egentlig står for, utbryter Ole.

Kaffemaskinen i Oles kantine har et titalls valg, men selv har han en soleklar favorittknapp:

– Jeg velger alltid det samme; vanlig, sort kaffe.